/A képen: „Most még van mire várni a kisbéri vasútállomáson, igaz, ottjártunkkor utas nem sok volt. Számukra a jövő utazási formája a buszjárat lehet – Fotó:Prokl Violetta” Forrás: Library.hungaricana.hu/24 óra, 2009. október/
Talán érdekes lehet, mit írt a megyei sajtó a 20. században Kisbérről és környékéről.
Alább a 2000-es évekből olvashat egy cikket:
„Vágányzár a menekülőúton
TERV A jövőben Kisbérről a busz első állomása Komárom lehet
Bezárásra ítélt a kormány harminchárom vasúti pályaszakaszt az országban, köztük a megyét is érintő Komárom – Székesfehérvár valamint az Almásfüzitő – Esztergom-Kertváros vonalakat.
Müllner Helga
MEGYEI INFORMÁCIÓ Hétköznap délelőtt a kisbéri vasútállomáson: Kele Erzsébet és Mészáros István két kisgyerekkel várja a tizenkettő után tíz perccel Komárom felé induló vonatot. Ászár-Keményítőgyárig utaznak majd.
– Kétnaponta jövünk a pici babával orvoshoz. Úgy látjuk, hogy sokan vonatoznak – mondja Erzsébet. István munkába jár vonattal, van busz is, de ez kedvezőtlenebb időpontban indul. Hétvégente? Akkor tőlük két busz indul. Még tíz percet várunk velük, s egy nyolctagú iskolás társaság is megjelenik az állomáson. Bakonysárkányba indulnak.
– Végtelenül szomorú dolog a személyszállítás megszüntetése a vonalon, bár tény, hogy gyakran kevesen utaznak – jegyzi meg dr. Udvardi Erzsébet kisbéri polgármester, aki mégsem a bezárást tartaná célravezetőnek, inkább a rugalmasabb menetrendet.
Nem tartja költséghatékonynak a vonalbezárást: a pályát fenn kell tartani, s a Komárom – Székesfehérvár vonal az egyetlen menekülőút Komárom és Budapest között, ha az autópályát valamiért lezárják.
– Nem vagyok gazdasági szakember, de azt látom, hogy nem lehet mindent a gazdasági érdekek alá rendelni – fogalmazott a polgármester.
Keleti György, a kisbéri kistérség országgyűlési képviselője szerint, nem lehet érzelmi alapon megítélni a változtatást. Ő sem örül, hogy megszűnik a személyszállítás a szakaszon, de nem szabad elfelejteni azt sem, hogy negyvenmilliárdos hiánnyal küzd a vasúti társaság.
– Tudomásom szerint körülbelül húszfajta utazási kedvezményközül választhat az utas, fenntartani viszont a bevételekből lehet a szolgáltatást – tette hozzá.
Keleti György kíváncsiságból két hete felült a Kisbérről dél után néhány perccel Komáromba induló járatra.
– Rajtam kívül még egy utas szállt fel, ő azt mesélte, azért vonatozik a busz helyett, mert vasúti ingyenjegye van. Még négyen ültek a szerelvényen, köztük a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló. Komáromig senki nem szállt fel, de nem is csoda: a Tárkány – Csép megálló például Tárkánytól kettő, Cséptől legalább három kilométerre van – fogalmazott.
A politikus leszögezte: a teherszállítás továbbra is megmarad a vonalon, vagyis bármikor újraindulhat a személyszállítás; a változások is csak január elsejétől lépnek életbe. Elmondta: kapott arra ígéretet, hogy a nyáron egy időszakos menetrend lehetővé teszi majd, hogy a kisbériek, komáromiak vonattal is eljussanak Székesfehérvárra, onnan a Balatonra. Úgy véli: a változtatás után biztosan tömve lesznek a buszok, főleg reggel. Ha elfogadják a javaslatát, lesz olyan buszjárat Kisbérről, amelynek első állomása Komárom.
– Hivatalos felkérést még nem kapott a Vértes Volán Zrt. ezen szakaszok ellátására. Áttanulmányoztuk az érintett járatokat – mondta Németh Tamás forgalmi igazgató. A tervezet szerint Esztergom és Almásfüzitő között nem lesz szükség több járatra; Komárom, Székesfehérvár között indokolt az átalakítás.
Ezen a vonalon kisbéri átszállás nélkül juthatnának el az utasok egyik városból a másikba. A jövőre érvényes autóbusz-menetrendet úgy alakítják ki, hogy a vasúti vonalak bezárását is figyelembe vesszük.„
Forrás:Library.hungaricana.hu/24 óra, 2009. október (20. évfolyam, 230-255. szám) / 2009-10-22 / 248. szám
Írj Te először kommentet "„Vágányzár a menekülőúton” – Kisbér, 2009"