„Vágányzár a menekülőúton” – Kisbér, 2009

/A képen: „Most még van mire várni a kisbéri vasútállomáson, igaz, ottjártunkkor utas nem sok volt. Számukra a jövő utazási formája a buszjárat lehet – Fotó:Prokl Violetta”   Forrás: Library.hungaricana.hu/24 óra, 2009. október/

Talán érdekes lehet, mit írt a megyei sajtó a 20. században Kisbérről és környékéről.

Alább a 2000-es évekből olvashat egy cikket:

Vágányzár a menekülőúton

TERV   A jövőben Kisbérről a busz első állomása Komárom lehet

Bezárásra ítélt a kormány harminchárom vasúti lyaszakaszt az országban, köztük a megyét is érintő Komárom Székesfehérvár valamint az AlmásfüziEsztergom-Kertváros vonalakat.

Müllner Helga

MEGYEI INFORMÁCIÓ     Hétköznap délelőtt a kisbéri vasútállomáson: Kele Erzsébet és Mészáros István két kisgyerekkel várja a tizenkettő után tíz perccel Komárom felé induló vonatot. Ászár-Keményítőgyárig utaznak majd.

Kétnaponta jövünk a pici babával orvoshoz. Úgy látjuk, hogy sokan vonatoznak mondja Erzsébet. István munkába jár vonattal, van busz is, de ez kedvezőtlenebb időpontban indul. Hétvégente? Akkor tőlük két busz indul. Még tíz percet runk velük, s egy nyolctagú iskolás társaság is megjelenik az állomáson. Bakonysárkányba indulnak.

Végtelenül szomorú dolog a személyszállítás megszüntetése a vonalon, bár tény, hogy gyakran kevesen utaznak jegyzi meg dr. Udvardi Erzsébet kisbéri polgármester, aki mégsem a bezárást tartaná célravezetőnek, inkább a rugalmasabb menetrendet.

Nem tartja költséghatékonynak a vonalbezárást: a pályát fenn kell tartani, s a Komárom Székesfehérvár vonal az egyetlen menekülőút Komárom és Budapest között, ha az autópályát valamiért lezárják.

Nem vagyok gazdasági szakember, de azt látom, hogy nem lehet mindent a gazdasági érdekek alá rendelni fogalmazott a polgármester.

Keleti György, a kisbéri kistérség országgyűlési képviselője szerint, nem lehet érzelmi alapon megítélni a változtatást. Ő sem örül, hogy megszűnik a személyszállítás a szakaszon, de nem szabad elfelejteni azt sem, hogy negyvenmilliárdos hiánnyal küzd a vasúti társaság.

Tudomásom szerint körülbelül húszfajta utazási kedvezményközül választhat az utas, fenntartani viszont a bevételekből lehet a szolgáltatást – tette hozzá.

Keleti György kíváncsiságból két hete felült a Kisbérről dél után néhány perccel Komáromba induló járatra.

– Rajtam kívül még egy utas szállt fel, ő azt mesélte, azért vonatozik a busz helyett, mert vasúti ingyenjegye van. Még négyen ültek a szerelvényen, köztük a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló. Komáromig senki nem szállt fel, de nem is csoda: a Tárkány – Csép megálló például Tárkánytól kettő, Cséptől legalább három kilométerre van – fogalmazott.

A politikus leszögezte: a teherszállítás továbbra is megmarad a vonalon, vagyis bármikor újraindulhat a személyszállítás; a változások is csak január elsejétől lépnek életbe. Elmondta: kapott arra ígéretet, hogy a nyáron egy időszakos menetrend lehetővé teszi majd, hogy a kisbériek, komáromiak vonattal is eljussanak Székesfehérvárra, onnan a Balatonra. Úgy véli: a változtatás után biztosan tömve lesznek a buszok, főleg reggel. Ha elfogadják a javaslatát, lesz olyan buszjárat Kisbérről, amelynek első állomása Komárom.

– Hivatalos felkérést még nem kapott a Vértes Volán Zrt. ezen szakaszok ellátására. Áttanulmányoztuk az érintett járatokat – mondta Németh Tamás forgalmi igazgató. A tervezet szerint Esztergom és Almásfüzitő között nem lesz szükség több járatra; Komárom, Székesfehérvár között indokolt az átalakítás.

Ezen a vonalon kisbéri átszállás nélkül juthatnának el az utasok egyik városból a másikba. A jövőre érvényes autóbusz-menetrendet úgy alakítják ki, hogy a vasúti vonalak bezárását is figyelembe vesszük.

Forrás:Library.hungaricana.hu/24 óra, 2009. október (20. évfolyam, 230-255. szám)  / 2009-10-22 / 248. szám

 

Írj Te először kommentet "„Vágányzár a menekülőúton” – Kisbér, 2009"

Írj kommentet

Az e-mail címed nem kerül publikálásra


*